Δέκα γενικές αλήθειες

Δημιουργήσαμε αυτήν τη λίστα για πρώτη φορά όταν η Google ήταν λίγων μόνο ετών. Ανά διαστήματα ανατρέχουμε ξανά σε αυτήν τη λίστα, για να διαπιστώσουμε αν ισχύει ακόμη. Ελπίζουμε ότι ισχύει και, αν θεωρείτε ότι δεν την τηρούμε, είστε ευπρόσδεκτοι να το επισημάνετε.

  1. Επικεντρωνόμαστε στο χρήστη και όλα τα υπόλοιπα θα ακολουθήσουν από μόνα τους.

    Από την αρχή επικεντρωθήκαμε στην παροχή της καλύτερης δυνατής εμπειρίας στους χρήστες. Είτε σχεδιάζουμε ένα νέο πρόγραμμα περιήγησης στο διαδίκτυο είτε μια μικρή αλλαγή στην εμφάνιση της αρχικής σελίδας, κάνουμε ό,τι είναι δυνατό ώστε αυτές οι αλλαγές να αποβούν σε τελική ανάλυση ωφέλιμες για εσάς και όχι για τους εσωτερικούς στόχους ή τα έσοδά μας. Η διεπαφή της αρχικής σελίδας μας είναι σαφής και απλή, ενώ η φόρτωση των σελίδων γίνεται αμέσως. Η τοποθέτηση στα αποτελέσματα αναζήτησης δεν πωλείται ποτέ σε κανέναν, ενώ οι διαφημίσεις όχι μόνο επισημαίνονται σαφώς, αλλά παρέχουν επίσης συναφές περιεχόμενο και δεν αποσπούν την προσοχή. Επιπλέον, όταν δημιουργούμε νέα εργαλεία και εφαρμογές, πιστεύουμε ότι θα πρέπει να λειτουργούν τόσο καλά, ώστε να μη χρειάζεται να σκεφτείτε πώς θα μπορούσαν να είχαν σχεδιαστεί διαφορετικά.

  2. Το καλύτερο είναι να κάνουμε ένα πράγμα εξαιρετικά καλά.

    Κάνουμε αναζητήσεις. Με μία από τις μεγαλύτερες ερευνητικές ομάδες παγκοσμίως να επικεντρώνεται αποκλειστικά στην επίλυση προβλημάτων αναζήτησης, γνωρίζουμε τι κάνουμε καλά και πώς θα μπορούσαμε να το κάνουμε καλύτερα. Με συνεχείς επαναληπτικές διαδικασίες για δύσκολα προβλήματα, μπορέσαμε να επιλύσουμε περίπλοκα ζητήματα και να παράσχουμε συνεχείς βελτιώσεις για μια υπηρεσία που ήδη καθιστά την ανεύρεση πληροφοριών μια γρήγορη και ομαλή εμπειρία για εκατομμύρια χρήστες. Η αφοσίωσή μας στη βελτίωση της αναζήτησης μάς βοηθά να εφαρμόσουμε τις γνώσεις που έχουμε αποκομίσει σε νέα προϊόντα, όπως το Gmail και οι Χάρτες Google. Ευελπιστούμε να αναδείξουμε τις δυνατότητες της αναζήτησης σε νέα επίπεδα και να βοηθήσουμε τους χρήστες να αποκτήσουν πρόσβαση και να χρησιμοποιούν ακόμα μεγαλύτερο μέρος του συνεχώς αυξανόμενου όγκου πληροφοριών στη ζωή τους.

  3. Το γρήγορο είναι καλύτερο από το αργό.

    Γνωρίζουμε ότι ο χρόνος σας είναι πολύτιμος, άρα όποτε αναζητάτε μια απάντηση στον ιστό τη θέλετε αμέσως και σκοπός μας είναι να σας ικανοποιήσουμε. Πιθανόν να είμαστε οι μόνοι στον κόσμο που μπορούμε να πούμε ότι σκοπός μας είναι η όσο το δυνατόν ταχύτερη αποχώρηση των χρηστών από τον ιστότοπό μας. Αφαιρώντας τα περιττά δεδομένα από τις σελίδες μας και αυξάνοντας την αποτελεσματικότητα του περιβάλλοντος εμφάνισης των αποτελεσμάτων, η Google έχει σπάσει επανειλημμένα τα δικά της ρεκόρ ταχύτητας, ώστε ο μέσος χρόνος απόκρισης για ένα αποτέλεσμα αναζήτησης να είναι ένα κλάσμα δευτερολέπτου. Έχουμε πάντοτε κατά νου την ταχύτητα με κάθε νέο προϊόν που κυκλοφορούμε, είτε πρόκειται για μια εφαρμογή για κινητά είτε για το Google Chrome, ένα πρόγραμμα περιήγησης το οποίο είναι σχεδιασμένο ώστε να είναι αρκετά γρήγορο για τον σύγχρονο ιστό. Επιπλέον, συνεχίζουμε να εργαζόμαστε για να τα κάνουμε όλα να λειτουργούν ακόμα ταχύτερα.

  4. Η δημοκρατία στον ιστό είναι αποτελεσματική.

    Η αναζήτηση Google λειτουργεί επειδή βασίζεται στα εκατομμύρια ατόμων που δημοσιεύουν συνδέσμους προς ιστότοπους, προκειμένου να προσδιορίσει ποιοι άλλοι ιστότοποι παρέχουν αξιόλογο περιεχόμενο. Αξιολογούμε τη σημασία κάθε ιστοσελίδας χρησιμοποιώντας περισσότερες από 200 ενδείξεις και μια σειρά από τεχνικές, συμπεριλαμβανομένου του κατοχυρωμένου αλγόριθμου PageRank™ που διαθέτουμε, ο οποίος αναλύει ποιοι ιστότοποι έχουν "ψηφιστεί" ως καλύτερες πηγές πληροφοριών από άλλες σελίδες σε όλο τον ιστό. Καθώς ο ιστός μεγαλώνει, η προσέγγιση αυτή ουσιαστικά βελτιώνεται, εφόσον κάθε νέος ιστότοπος αποτελεί ένα περαιτέρω σημείο πληροφόρησης και άλλη μία ψήφο που λαμβάνεται υπόψη. Στο ίδιο πνεύμα, δραστηριοποιούμαστε στην ανάπτυξη λογισμικού ανοικτού κώδικα, όπου η καινοτομία πραγματοποιείται μέσω της συλλογικής προσπάθειας πολλών προγραμματιστών.

  5. Δεν είναι απαραίτητο να βρίσκεστε στο γραφείο σας για να έχετε ερωτήσεις.

    Στον κόσμο μας η χρήση των κινητών είναι ολοένα πιο διαδεδομένη: Οι χρήστες θέλουν να έχουν πρόσβαση σε πληροφορίες όπου και αν βρίσκονται, όποτε τις χρειάζονται. Παρέχουμε πρωτοποριακές νέες τεχνολογίες και προσφέρουμε νέες λύσεις για υπηρεσίες κινητών που βοηθούν τους χρήστες σε όλο τον κόσμο να εκτελέσουν διάφορες εργασίες από το τηλέφωνό τους, από τον έλεγχο των μηνυμάτων ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και των συμβάντων ημερολογίου έως την παρακολούθηση βίντεο, χωρίς να λάβουμε υπόψη τους πολυάριθμους διαφορετικούς τρόπους πρόσβασης στην αναζήτηση Google από τηλέφωνα. Επιπλέον, ελπίζουμε να τροφοδοτήσουμε περισσότερες καινοτομίες για τους χρήστες κινητών παντού με το Android, μια δωρεάν πλατφόρμα ανοιχτού κώδικα για κινητά. Το Android φέρνει στον κόσμο των κινητών τη διαφάνεια η οποία διαμόρφωσε το διαδίκτυο. Το Android όχι μόνο ωφελεί τους καταναλωτές, οι οποίοι διαθέτουν περισσότερες επιλογές και καινοτόμες νέες εμπειρίες στα κινητά, αλλά δημιουργεί επίσης ευκαιρίες εσόδων για τις εταιρείες κινητής τηλεφωνίας, τους κατασκευαστές και τους προγραμματιστές.

  6. Η επίτευξη κερδών είναι δυνατή χωρίς να αποβαίνει εις βάρος άλλων.

    Η Google είναι επιχείρηση. Τα έσοδά της προέρχονται από την παροχή τεχνολογίας αναζήτησης σε εταιρείες και από την πώληση διαφημίσεων που εμφανίζονται στον ιστότοπό μας και σε άλλους ιστότοπους σε όλο τον ιστό. Εκατοντάδες χιλιάδες διαφημιζόμενοι σε όλο τον κόσμο χρησιμοποιούν το AdWords για να προωθήσουν τα προϊόντα τους. Εκατοντάδες χιλιάδες εκδότες επωφελούνται από το πρόγραμμα AdSense που προσφέρουμε, προκειμένου να προβάλουν διαφημίσεις σχετικές με το περιεχόμενο του ιστότοπού τους. Προκειμένου να διασφαλίσουμε ότι σε τελική ανάλυση εξυπηρετούμε όλους τους χρήστες μας (είτε είναι διαφημιζόμενοι είτε όχι), διαθέτουμε μια σειρά από κατευθυντήριες αρχές για τα διαφημιστικά προγράμματα και τις πρακτικές μας:

    • Δεν επιτρέπεται η προβολή διαφημίσεων στις σελίδες αποτελεσμάτων μας, εκτός αν είναι σχετικές με αυτά. Πιστεύουμε ακράδαντα ότι οι διαφημίσεις μπορούν να παρέχουν χρήσιμες πληροφορίες αν, και μόνον αν, είναι συναφείς με το αντικείμενο αναζήτησής σας, επομένως, είναι πιθανό ορισμένες αναζητήσεις να μην οδηγήσουν σε καμία διαφήμιση.

    • Πιστεύουμε ότι οι διαφημίσεις μπορούν να είναι αποτελεσματικές χωρίς να γίνονται υπερβολικές. Δεν δεχόμαστε αναδυόμενες διαφημίσεις, οι οποίες παρεμποδίζουν την προβολή του περιεχομένου που έχετε ζητήσει. Διαπιστώσαμε ότι οι διαφημίσεις με κείμενο οι οποίες αφορούν το χρήστη που τις διαβάζει εξασφαλίζουν πολύ μεγαλύτερη αναλογία κλικ/εμφανίσεων από τις διαφημίσεις που εμφανίζονται τυχαία. Κάθε διαφημιζόμενος, είτε μικρός είτε μεγάλος, μπορεί να επωφεληθεί από αυτό το άκρως στοχευμένο μέσο.

    • Οι διαφημίσεις στο Google επισημαίνονται πάντα σαφώς ως "Χορηγούμενοι σύνδεσμοι", ώστε να μη θέτουν σε κίνδυνο την ακεραιότητα των αποτελεσμάτων αναζήτησης που παρουσιάζουμε. Δεν επεμβαίνουμε ποτέ στις κατατάξεις προκειμένου να τοποθετήσουμε τους συνεργάτες μας σε υψηλότερη θέση στα αποτελέσματα αναζήτησης, ενώ κανείς δεν μπορεί να αγοράσει καλύτερη κατάταξη PageRank. Οι χρήστες μας εμπιστεύονται την αντικειμενικότητά μας και κανένα βραχυπρόθεσμο κέρδος δεν θα μπορούσε ποτέ να δικαιολογήσει την παραβίαση αυτής της εμπιστοσύνης.

  7. Υπάρχουν πάντοτε περισσότερες πληροφορίες στον ιστό.

    Από τη στιγμή που προσθέσαμε στο ευρετήριό μας περισσότερες σελίδες HTML στο διαδίκτυο από ό,τι οποιαδήποτε άλλη υπηρεσία αναζήτησης, οι μηχανικοί μας έστρεψαν την προσοχή τους σε πληροφορίες στις οποίες η πρόσβαση δεν ήταν τόσο εύκολη. Σε ορισμένες περιπτώσεις αρκούσε απλώς η ενσωμάτωση νέων βάσεων δεδομένων στην αναζήτηση, όπως η προσθήκη της αναζήτησης αριθμών τηλεφώνου και διευθύνσεων, καθώς και καταλόγων επιχειρήσεων. Σε άλλες χρειαζόταν λίγο περισσότερη δημιουργικότητα, όπως στην προσθήκη της δυνατότητας αναζήτησης σε αρχειοθήκες ειδήσεων, διπλώματα ευρεσιτεχνίας, επιστημονικά περιοδικά, δισεκατομμύρια εικόνες και εκατομμύρια βιβλία. Και οι ερευνητές μας συνεχίζουν να εξετάζουν τρόπους για τη διάθεση όλων των πληροφοριών του κόσμου σε χρήστες που αναζητούν απαντήσεις.

  8. Η ανάγκη για πληροφόρηση υπερβαίνει κάθε σύνορο.

    Η εταιρεία μας ιδρύθηκε στην Καλιφόρνια, αλλά η αποστολή μας είναι να παρέχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες για ολόκληρο τον κόσμο και σε όλες τις γλώσσες. Για αυτόν το λόγο έχουμε γραφεία σε περισσότερες από 60 χώρες, διατηρούμε περισσότερους από 180 τομείς στο διαδίκτυο και παρέχουμε περισσότερα από τα μισά αποτελέσματά μας σε άτομα που ζουν εκτός των ΗΠΑ. Προσφέρουμε τη διεπαφή αναζήτησης Google σε περισσότερες από 130 γλώσσες, καθώς και τη δυνατότητα στους χρήστες να περιορίζουν τα αποτελέσματα σε περιεχόμενο που έχει γραφτεί στη δική τους γλώσσα, ενώ στόχος μας είναι η παροχή των υπόλοιπων εφαρμογών και προϊόντων μας σε όσο το δυνατόν περισσότερες γλώσσες και προσβάσιμες μορφές. Χρησιμοποιώντας τα μεταφραστικά μας εργαλεία, οι χρήστες μπορούν να ανακαλύψουν περιεχόμενο που έχει γραφτεί στην άλλη άκρη του κόσμου, σε γλώσσες που δεν γνωρίζουν. Με τα εργαλεία αυτά και τη βοήθεια εθελοντών μεταφραστών, μπορέσαμε να βελτιώσουμε σε μεγάλο βαθμό τόσο την ποικιλία όσο και την ποιότητα των υπηρεσιών που μπορούμε να προσφέρουμε, ακόμα και στις πιο απομακρυσμένες γωνιές της υφηλίου.

  9. Μπορείς να είσαι σοβαρός και χωρίς κοστούμι.

    Οι ιδρυτές μας δημιούργησαν την Google με βάση τη θεμελιώδη παραδοχή ότι η εργασία πρέπει να προσφέρει προκλήσεις και ότι οι προκλήσεις πρέπει να είναι διασκεδαστικές. Πιστεύουμε ότι τα σπουδαία και δημιουργικά πράγματα είναι πιθανότερο να συμβούν όταν υπάρχει η κατάλληλη εταιρική φιλοσοφία και αυτό δεν περιορίζεται σε μεταμοντέρνα φωτιστικά και σε λαστιχένιες μπάλες. Δίνουμε έμφαση σε ομαδικά επιτεύγματα και αισθανόμαστε υπερήφανοι για ατομικά κατορθώματα τα οποία συνεισφέρουν στη συνολική μας επιτυχία. Βασιζόμαστε πολύ στους υπαλλήλους μας οι οποίοι είναι δραστήρια, παθιασμένα άτομα με πείρα σε διάφορους τομείς και δημιουργική προσέγγιση στην εργασία, στο παιχνίδι και στη ζωή. Η ατμόσφαιρά μας μπορεί να είναι άνετη, αλλά όταν προκύπτουν νέες ιδέες στην ουρά της καφετέριας, σε μια ομαδική σύσκεψη ή στο γυμναστήριο, ανταλλάσσονται, δοκιμάζονται και εφαρμόζονται στην πράξη με ιλιγγιώδη ταχύτητα. Οι ιδέες αυτές μπορεί τελικά να αποτελέσουν τη βάση ενός νέου έργου το οποίο προορίζεται για παγκόσμια χρήση.

  10. Το εξαιρετικό δεν είναι αρκετό.

    Η επίτευξη εξαιρετικών αποτελεσμάτων για εμάς αποτελεί αφετηρία και όχι προορισμό. Θέτουμε στόχους τους οποίους ξέρουμε ότι δεν μπορούμε να εκπληρώσουμε ακόμα, επειδή γνωρίζουμε ότι προσπαθώντας να τους επιτύχουμε μπορούμε να προοδεύσουμε περισσότερο από όσο αναμέναμε. Μέσω της καινοτομίας και της επανάληψης, στόχος μας είναι να επικεντρωνόμαστε στις διαδικασίες που λειτουργούν καλά και να τις βελτιώνουμε με απροσδόκητους τρόπους. Για παράδειγμα, όταν ένας από τους μηχανικούς μας διαπίστωσε ότι η αναζήτηση λειτουργούσε καλά για λέξεις με σωστή ορθογραφία, αναρωτήθηκε πώς χειριζόταν τα ορθογραφικά σφάλματα. Αυτή η σκέψη τον οδήγησε στη δημιουργία ενός εύχρηστου και πιο χρήσιμου ορθογραφικού ελέγχου.

    Ακόμα και αν δεν ξέρετε ακριβώς τι αναζητάτε, η εύρεση απαντήσεων στο διαδίκτυο είναι δικό μας και όχι δικό σας πρόβλημα. Προσπαθούμε να προβλέψουμε ανάγκες που δεν έχουν διατυπωθεί ακόμα από το παγκόσμιο κοινό μας και να ανταποκριθούμε σε αυτές με προϊόντα και υπηρεσίες που θέτουν νέα πρότυπα. Όταν ξεκινήσαμε το Gmail, είχε περισσότερο αποθηκευτικό χώρο από οποιαδήποτε άλλη διαθέσιμη υπηρεσία ηλεκτρονικού ταχυδρομείου. Αναδρομικά, η κίνηση αυτή μοιάζει προφανής, αλλά αυτό συμβαίνει επειδή πλέον έχουμε νέα πρότυπα για την αποθήκευση μηνυμάτων ηλεκτρονικού ταχυδρομείου. Αυτές είναι οι αλλαγές που προσπαθούμε να κάνουμε και αναζητάμε πάντα νέες πτυχές όπου μπορούμε να αλλάξουμε τα πράγματα. Τελικά, το γεγονός ότι δε μας ικανοποιεί η κατάσταση των πραγμάτων όπως είναι σήμερα αποτελεί την κινητήρια δύναμη πίσω από οτιδήποτε κάνουμε.

Απόρρητο

Η Πολιτική Απορρήτου μας, τα εργαλεία και περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με τη διαχείριση πληροφοριών στο Google.

Περισσότερα

Ασφάλεια

Ο τρόπος με τον οποίο προσεγγίζουμε την ασφάλεια και ο τρόπος με τον οποίο αναφέρουμε ζητήματα ασφάλειας.

Περισσότερα

Αρχές λογισμικού

Η στάση μας όσον αφορά παραπλανητικό λογισμικό στο διαδίκτυο

Περισσότερα

Πολιτική ανεπιθύμητου λογισμικού

Τα κριτήριά μας για λογισμικό φιλικό προς το χρήστη στον ιστό.

Περισσότερα

Αλυσίδα ανεφοδιασμού

Η δέσμευσή μας για υπεύθυνη παραγωγή.

Περισσότερα